ဆင္ခံ၊ျမင္းခံဘုရားျပႆနာ
ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ
အျပဳအမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုေထရ၀ါဒဗုဒၵအလိုက် ဟုတ္မဟုတ္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ေသာ မွတ္ေက်ာက္တစ္ခု
ရွိ၏ ။ ထိုမွတ္ေက်ာက္ကား -
ယင္းအျပဳအမူသည္ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ
စေသာကိေလသာကုန္ေၾကာင္း ျဖစ္လွ်င္
ေထရ၀ါဒ
စစ္မွန္၏ ။ ေလာဘစေသာ ကိေလသာတိုးပြားေၾကာင္း ျဖစ္လွ်င္ ေထရ၀ါဒမဟုတ္ ဟု မွတ္ရမည္ ျဖစ္၏
။
ယခုေခတ္တြင္ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ဘိုးေတာ္မ်ား၏အသစ္အဆန္းထြင္မႈေၾကာင့္-
ဆင္ခံဘုရား ၊ ျမင္းခံဘုရားမ်ား ေပၚေပါက္လာ၏ ။
ထိုထက္ပိုျပီး ဘက္စံု ၾကီးပြား ခ်မ္းသာလိုသူမ်ား
ကား ဆင္စီးျမင္းရံဘုရားမ်ားအထိ ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾက၏ ။ ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါစိတ္ျဖင့္ထု လုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း
သင့္ေတာ္၏ ၊ မသင့္ေတာ္၏ကို ႏႈိင္းခ်ိန္စဥ္းစားသင့္ပါ၏ ။ ေထရ၀ါဒႏွင့္ ညီ၏ ၊ မညီ၏ကိုလည္း
ဆန္းစစ္သင့္၏ ။ ထိုပံုကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္သူ မ်ားသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားရွင္ကို တိရစၦာန္ျဖစ္ေသာ
ဆင္ေပၚ ျမင္းေပၚသို႔ တက္ထိုင္ ခိုင္း၀ံ့သည္အထိ ဂါရ၀ ၊ နိ၀ါတနည္းပါးနိုင္ၾက မည္ေလာ ။
ဤသို႔ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တိရစၦာန္ေတြအေပၚထိုင္ေနေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို မထုလုပ္သင့္ေၾကာင္းထင္ရွား၏
။
ထိုရုပ္တုကိုထုလုပ္ျခင္းသည္ သူတစ္ပါးထက္
စီးပြားတက္ဖို႔ျဖစ္၏ ။ စီးပြားတက္လို ေသာစိတ္သည္ ေလာဘစိတ္ျဖစ္၏ ။ စီးပြားေရးလုပ္ရင္း
ေလာဘျဖစ္ရသည္မွာ သဘာ၀က်၏ ။
သို႔ေသာ္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ေလာဘ
ျဖစ္ေနသည္ကား သဘာ၀မက်ပါ ။ ဗုဒၶ သည္လူသားမ်ား ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေစရန္အတြက္
ပြင့္ေတာ္မူ လာျခင္း ျဖစ္၏ ။ ဤသို႔ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဆင္ခံ ၊ ျမင္းခံစေသာဘုရားပံုမ်ားထုလုပ္ျခင္းသည္
ေလာဘပြားစီးဖို႔အတြက္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒႏွင့္မညီဟုလည္း သိသင့္၏ ။ သရက္ ေတာတိုက္
၊ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္သည္ အထက္ပါျပႆနာမ်ဳိးကို သဘာ၀က်က် ရွင္း လင္းေပးေတာ္မူဖူး၏
။ ဆရာေတာ္ ျပဳစုေရးသားေသာ “ သုေတသန သမၼာမဂၢဂၤပဥွာက်မ္း “ တြင္အက်ယ္ ဖတ္ရႈနိုင္ပါ၏ ။
ဤ၌ကား အက်ဥ္းကိုသာ ေဖာ္ျပပါမည္ ။
တစ္ေန႔တြင္ ဆူးေလဘုရားသို႔ ထူးျခားေသာရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို
ကုလားလူမ်ဳိး တစ္ဦးက လာလွဴ၏ ။ ရုပ္ပြားပံုကား ဥေဒါင္းေပၚတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ စံေနေတာ္မူေနပံု
ျဖစ္၏ ။ ဆူးေလဘုရားေဂါပကအဖြဲ႕၀င္လူၾကီးမ်ားသည္ ထိုပံုေတာ္မ်ဳိးကို တစ္ခါမွမေတြ႔ဖူးသျဖင့္ဘုရား
ေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံထားသင့္ ၊ မထားသင့္ မဆံုးျဖတ္နိုင္ ျဖစ္ၾက၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆူးေလေစတီေတာ္
ၾသ၀ါဒါစရိယဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထား ၾက၏ ။ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္
ဆရာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ၾသ၀ါဒါ စရိယဆရာေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္၏ ။ က်န္ဆရာေတာ္မ်ားက-
“ အပူေဇာ္ခံထားလိုက္ပါ ၊တစ္ျခား ဆင္ခံဘုရား ၊ ျမင္းခံဘုရားတို႔ေတာင္
ရွိေနျပီပဲ ၊ အခု ဥေဒါင္းခံဘုရား ဆိုတာ လည္း အထူး အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး “ ဟု မိန္႔ေတာ္မူၾက၏
။ က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူလွသည့္အျပင္ စာေရးဆရာတိုင္း
လက္မလႊတ္တမ္းအသံုးျပဳ ေနရသည့္
“ သုေတသန သရုပ္ျပအဘိဓာန္ “ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ ၊ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္
အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ ထံသို႔ ရဟန္းပရိတ္သတ္ ၊ လူပရိတ္သတ္အားလံုး၏မ်က္လံုးမ်ားက တစ္ျပိဳင္နက္လို
ေရာက္သြားၾက၏ ။ ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ေလးနက္တည္ၾကည္ေသာစကားမ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္းထြက္ ေပၚလာ၏
။ -
“
ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ ၊ လူပုဂၢိဳလ္ အားလံုးအတြက္ ေတြးဆစရာတစ္ခုကိုေတာ့တင္ျပခ်င္ ပါတယ္ ။ ပိဋကတ္သံုးပံု
၊ နိကာယ္ငါးရပ္ကို ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တိရစၦာန္တစ္ေကာင္ေကာင္
စီးျပီး ခရီးသြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွ မေတြ႔ မိပါဘူး ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ေ၀းေ၀း
ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္ေ၀ေနယ်အတြက္ အခ်ိန္မီတယ္ဆိုရင္ ေျခလ်င္ၾကြတာပဲ မ်ားပါတယ္ ။ တိရစၦာန္ေပၚကိုတက္စီးဖို႔မေျပာနဲ႔
၊ တိရစၦာန္ ဆြဲတဲ့ယာဥ္ကိုေတာင္ မစီးဖို႔ အာပတ္ပညတ္ထားပါတယ္ ။ မက်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွိမွသာ
စီးခြင့္ရွိပါတယ္ ။
ဒီလို အာပတ္ပညတ္ျပီး တားေတာ္မူရတာက သတၱ၀ါအားလံုးေပၚမွာအညီအမွ်ထား
ေတာ္မူတဲ့ “ မဟာကရုဏာေတာ္ “ ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ရိုးရိုး ကရုဏာမဟုတ္ပါဘူး ။ မဟာတပ္ထားတဲ့ “ ၾကီးက်ယ္တဲ့
ကရုဏာ “ ပါ ။
ဒီ မဟာကရုဏာေတာ္ၾကီးကို အေလးဂရု မျပဳလို႔
မရပါဘူး ။ တိရစၦာန္စီးေနတဲ့ ပံုေတာ္ေတြကို ထုလုပ္ေရးဆြဲျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား
ရဲ႕ သတၱ၀ါတိုင္း အေပၚထားတဲ့ မဟာဂရုဏာေတာ္ကို ထိခိုက္ေစာ္ကားရာ ေရာက္ပါတယ္ ။ ဘာသာျခားမ်ားကလည္း
ဒီလိုပံုမ်ဳိးေတြကိုၾကည့္ျပီး “ ဗုဒၶ ဟာ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ မွာ သနားကရုဏာရွိတယ္လည္းေျပာေသးတယ္
၊ တိရစၦာန္ေပၚတက္စီးတာပဲလား " ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးနဲ႔ ေထာက္ျပလာနိုင္ပါတယ္ ။
ဒီဥေဒါင္းခံရုပ္ပြားကို လက္သင့္ခံျပီး ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္အခါမွာက်ားခံတဲ့ ရုပ္ပြားမ်ဳိးေတြ
၊ သမင္ခံတဲ့ရုပ္ပြားမ်ဳိးေတြ အေတာမသတ္နိုင္ေအာင္ ေပၚလာနိုင္ပါတယ္ ။ ဒီ အခ်က္ေတြေၾကာင့္
ဥေဒါင္းခံတဲ့ရုပ္ပြားကို ဒီအတိုင္းအပူေဇာ္ခံမထားဖို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္ “ ဆရာေတာ္၏သဘာ၀က်လွေသာ
ၾသ၀ါဒေၾကာင့္ ေဂါပကလူၾကီးမ်ားသည္ဥေဒါင္း ကိုဖယ္ထားျပီးရုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္း သက္သက္သာလွ်င္
ယခုထက္တိုင္အပူေဇာ္ခံထားပါသည္ ။
က်မ္းညႊန္း - ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ ) - ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္ စာ - ၂၂ ................................................................................
No comments:
Post a Comment