ကိုယ္ၿဖစ္ခ်င္တာ မၿဖစ္တာ လူ ့ဘဝဘဲ......။ ။ကိုယ္ၿဖစ္ခ်င္တာၿဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား႐တာလဲ လူ ့ဘဝဘဲ။

Saturday 7 July 2012

လူျဖစ္ရျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ (ရပ္ကြက္ထဲက အသံမ်ား)

ပုတုဇေနာ ဥမၼတေကာ လူေတြအားလုံးဟာ အ႐ူးေတြခ်ည္းပဲတဲ့။         
                                         

ဘ၀င္႐ူး၊ ဥစၥာ႐ူး၊ အဆုိေတာ္႐ူး၊ ပညာရွိ႐ူး ၊မင္းသား႐ူး၊ သူေဌး႐ူး၊ လင္တ႐ူး၊ မယားတ႐ူး၊ အခ်စ္႐ူး၊တစ္မ်ဳိးစီ႐ူးၾကတယ္ဆိုပဲ။ ၿပီးေတာ့ ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္သူေတြလည္းရွိေသးသတဲ့။ ဒီလိုဆိုရင္ျဖင့္ ေတြးၾကည့္ရေသာ္ က်ေနာ္တို ့ကမ ၻာ့ရြာႀကီးတြင္ အရူးမ်ားေပါခ်က္ကေတာ့ တအားျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

မ်ိဳးေကာင္းေသာေခြးသည္ တစ္ႏွစ္လံုးေနမွ ဟိုစိတ္သည္ တစ္လသာထေသာ္ျငား လူမူကား အရြယ္ေရာက္သည္မွ စ၍ တစ္ႏွစ္တာကာလပတ္လံုး တရြရြျဖစ္ၾကလွ်က္ အသက္ထြက္ေတာ့မွသာ ျငိမ္ေလသည္။ ထို ့ေၾကာင့္လူမႈ ့က်င့္ဝတ္စည္းကမ္းမ်ား ထားရွိၾကရ၏။ ရူးတတ္ေသာသတၱဝါျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ စိတ္ေဖါက္ျပန္ေသာ္ အငယ္အေႏွာင္း၊ ေမ်ာက္ေမြးျခင္း စသည္စသည္ျဖင့္ လူ ့ေလာကတြင္ မုန္လာဥ ကိစၥမ်ား မ်ားျပားေလသည္ဟု ဟူေသာ္ရ၏။
(ေမ်ာက္ = အခ်ိဳ ့လူတို ့အတြက္ အပ်င္းေျပ နရင္းေခၚေခၚ တီး၍ရေသာသတၱဝါတစ္မ်ိဳး)

တစ္ခါတြင္ ေကာ့ေသာင္းျမိဳ ့၊ သူေ႒းကၽြန္းဟိုတယ္မွ ဦးဘုန္းျမင့္တစ္ေယာက္ ဦးဝိသုဒၶ၏ ေတာေက်ာင္း ေလးသ့ို ့ေရာက္လာသည္။
‘‘ဒကာႀကီး...နာမည္ဘယ္လိုေခၚသလဲ’’
‘‘ဦးဘုန္းျမင့္လို ့ ေခၚပါတယ္ဘုရား’’
‘‘ဒကာႀကီး အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ဘာလုပ္သလဲ’’
‘‘အင္ဂ်င္နီယာပါ ဘုရား’’
‘‘ဒကာႀကီး..လူလာျဖစ္ရျခင္းရဲ ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ဖို ့ တစ္ခုတည္းအတြက္လား’’
(ေမတၱာရွင္၊ေရႊျပည္သာ)
ကမ ၻာ့အတိုဆံုးတရားဟု ဆိုရေလမည္လား မသိ။ လူျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကို က်ေနာ္တို ့ ေယာင္လို ့ေတာင္ စဥ္းစားဘူးလိမ့္မည္ မထင္။( ေၾသာ္ ....ေဆာရီး...ေဆာရီး ခင္ဗ်ားမပါဘူး။ ေလးစားပါတယ္ဗ်ာ။ )

လူျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဝမ္းစာရွာဖို ့၊ အိပ္ဖို ့၊ စားဖို ့၊ ကာမဂုဏ္ခံစားဖို ့သက္သက္ မဟုတ္။ ကုသိုလ္ျပဳဖို ့သာျဖစ္သည္။
ထိုသီလကုသိုလ္၊ ဒါနကုသိုလ္တို ့ေၾကာင့္သာလွ်င္ တိရစာၦန္ေတြထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္သြားျခင္းျဖစ္၏။

ေမး။  ေသရမွာ မေၾကာက္ဘူးလား
ေျဖ။  ေသရမွာထက္ ေအာက္က်၊ ေနာက္က်ေနရမွာကို ပိုေၾကာက္ပါတယ္ဘုရား


‘ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ’........လူ ့တန္ဘိုးအစစ္သည္ သံုးခုတြင္ရွိ၏။
သီလဆိုတာ ကိုယ္က်င့္တရား။ သမာဓိဆိုတာ စိတ္တည္ၾကည္မႈ။ ပညာဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားသိတတ္ေသာ စြမ္းရည္ပင္တည္း။

မိမိ ယံုၾကည္ရာ ကိစၥတစ္ခုအတြက္ လိုအပ္လွ်င္ သတၱိေကာင္း ရပါသည္။ သို ့ေသာ္ ေခါင္းမာ၊ စိတ္ႀကီးဝင္၊ ဘဝင္ေလဟပ္ခါ ေပါက္တတ္ကရ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္၍မရပါ။ (ေပါက္လြတ္ပဲစား ထင္ရာ ေလွ်ာက္မလုပ္နဲ ့ဟူေသာစကားကို ယဥ္ေက်းစြာဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္သည္။)

လူသည္ အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ကိုင္ေနျခင္းအားျဖင့္ ပ်င္းရိျခင္းကင္းေသာ အဓိပၸါယ္ရွိသည့္ ဘဝတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္္ေနရမည္။ လူသည္တစ္ခါတစ္ရံ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအတြက္ ေရာင့္ရဲႏိုင္ရမည္ျဖစ္၍ အခ်ိန္တန္လွ်င္ လူပီသေအးခ်မ္းစြာ အိုမင္းေသဆံုးသြားရ မည္သာျဖစ္ေလ၏။

ထိုင္၍ေတြးေတြး၊ ထ၍ေတြးေတြး၊ အရိယာပုဒ္ ေလးပါးလံုးသံုး၍ေတြးေတြး လူဆိုေသာသတၱဝါမ်ားသည္ အလြန္ပင္ အမွတ္သညာနည္းေၾကာင္းေတြ ့ရသည္။

ဒီမွာ....မိတ္ေဆြ။ ကမၻာဆိုတဲ့ ‘အလံုးႀကီး’ ေပၚမွာ က်ဳပ္တို ့ကပ္ရပ္ေနႀကရတာပါ။ ဒါေတာင္မွ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဘာလို ့ကပ္တီးကပ္ဖဲ့လုပ္ခ်င္ ေနရသတုန္းဗ်။

ႏိုင္ငံတကာ(IQ)အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္
၁၁၅ - ၁၂၄ = သာမန္အဆင့္
၁၂၅ - ၁၃၄ = ပင္ကို ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးပဲရွိ
၁၃၅ - ၁၄၄ = ေကာင္းမြန္တဲ့ ပင္ကို ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးရွိ
၁၄၅ - ၁၆၄ = ပါရမီရွင္
၁၆၅ - ၁၇၉ = ထူးခၽြန္ပါရမီရွင္
၁၈၀ - ၂၀၀ = အဆင့္ျမင့္ ထူးခၽြန္ပါရမီရွင္


အိမ္ရာတည္ေထာင္လူတုိ႔ေဘာင္ဆုိၿပီး သီတင္းကြၽတ္မွာ အစြံထုတ္ဖုိ႔ႀကံတာလည္း လူပဲ။
(ရပ္ကြက္ထဲက အသံမ်ား)


‘က်င္းစိမ္ရင္ လက္ျငိမ္ရတယ္ကြ......ဂေလာက္’ (ဒန္...တန္ ့...ဒန္...)တီးလံုးသံ....။
‘ေခြးကိုက္ ခံရလို ့တဲ့’

‘ခ်စ္တယ္ကြယ္...သိတယ္ဟလား..ဟင္း ဟင္း...’

‘အမႈိက္ အမိႈက္ အမႈိက္ ပစ္ဦးမလား’

‘ဒါမ်ိဳးႀကီးေတြက ေထာင့္ငါးရာ၊ ဝယ္ျပီးရင္ လွည့္ၾကည့္စရာမလိုဘူး’
‘ဘာလဲ ပ်က္ေရာလား၊ ဟား..ဟား...ဟားးးး’ (ဟင္... ရယ္စရာလည္းမေကာင္းဘဲနဲ ့)

‘ဂိုး.....’ (ရွဴး၊ တိုးတိုး...ခင္ဗ်ားကလည္းဗ်ာ)

‘ဒုန္း...ဒုန္း...ဒုန္း....လက္သမားေတြကလဲ တစ္ခ်ိန္လံုးထုေနတာပဲ’ (လက္လုပ္၊လက္စားေလးေတြ သနားပါတယ္)
‘ေဝါ့..ထီြ၊ ဟင္းေတြသိုးကုန္ျပီဟ’


‘ဝွပ္တိုင္းမ္ အစ္စ္(ထ)’ (ဟယ္... ငပိသံ မပါေအာင္ေျပာႏုိင္တယ္ဟ ..အံ့ေရာ...အံ့ေရာ....)


‘ဟင္း၊ ငါဒီႏွစ္ေယာက္စလံုးကို ၾကည့္လို ့မရေတာ့ဘူးေနာ္..ငါ...တယ္၊ မေျပာလိုက္ခ်င္ဘူး။ ငါယူတဲ့ လင္လိုက္ယူ၊ ငါ့အိမ္ေရွ ့ကားတဝီဝီနဲ ့.....ေကာင္မ၊ ေသပါေစေတာ္..’


အဘိုးကေဆးလိပ္ေသာက္ေနတယ္။ ႏွာေခါင္းထဲက မီးခိုးေတြ ျပန္မႈတ္ထုတ္ေနတာကို ေျမးလုပ္သူက လွမ္းေဝဖန္တယ္။
‘ႏွာေခါင္းက မီးခိုးထြက္တဲ့လူဟာ ႏွာဘူးတဲ့ အဘိုးရဲ ့’


ဘာကြ


‘ခင္ဗ်ား ဘဝမွာ အိပ္ခ်ိန္၊ စားခ်ိန္၊ ဗာဟီရ ကိစၥေတြရဲ ့အခ်ိန္ေတြကိုေပါင္းရင္ ခင္ဗ်ားအသက္ရဲ ့ သံုးပံု တစ္ပံု ကုန္သြားပါျပီ’...( တက္က်မ္းထဲတြင္လား၊ ဆရာႀကီး၏ ဝတၳဳထဲကလားမသိ။ ဖတ္ဖူး၏)


Ref: အရိုး၏ ဆိုသည္မွာ

No comments:

Post a Comment