ကိုယ္ၿဖစ္ခ်င္တာ မၿဖစ္တာ လူ ့ဘဝဘဲ......။ ။ကိုယ္ၿဖစ္ခ်င္တာၿဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား႐တာလဲ လူ ့ဘဝဘဲ။

Tuesday, 24 May 2011

ဓါတ္လုံးျပႆနာ

ဗုဒၶေဟာၾကား ႀကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း ေလးပါး

သက္ရွည္က်န္းမာဖို႔ ဆိုလၽွင္ …

၁။သူတစ္ပါးကို သတ္ျဖတ္ညႇင္းဆဲျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
၂။အခ်ိန္မွန္ အိပ္ရမည္။
၃။အခ်ိန္မွန္ စားရမည္။
၄။အာဟာရ ျဖစ္ေသာ၊ အစာေၾကညက္လြယ္ေသာ အစားအစာ ျဖစ္ရမည္။
၅။အေပ်ာ္အပါးႏွင့္ အေသာက္အစား ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
၆။အေကာင္းျမင္ဝါဒရွိကာ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတက္ရမည္။

ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ျပည့္စုံလၽွင္ အသက္ရွည္ က်န္းမာမည္ ျဖစ္၏။
မည္သည့္ ဓာတ္လုံးကိုမွ ေဆာင္စရာမလိုအပ္ေပ။ ဤကား ဗုဒၶေပးေသာ ‘အာယုသိဒၶိ၊ အေရာဂ် သိဒၶိ’ ပင္ ျဖစ္၏။

ဥစၥာဓန ေပါမ်ား၍ စည္းပြားလာဘ္လာဘ တက္ဖို႔ဆိုလၽွင္လည္း…

၁။ဥဌာနသမၸဒါ – ထႂကြလုံ႔လဝီရိယရွိစြာျဖင့္ စီးပြားဥစၥာကို ရွာေဖြရမည္။
၂။အာရကၡသမၸဒါ – ရေလာေသာ ဥစၥာကို ယိုေပါက္မရွိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည္။
၃။သမဇီဝိတသမၸဒါ – ၀င္ေငြႏွင့္ ထြက္ေငြကို မၽွတေအာင္ သုံးစြဲရမည္။
၄။ကလ်ာဏမိတၱသမၸဒါ – မိမိကို ကူညီနိုင္ေသာ မိမိအမွားကို လမ္းတည့္ေပးနိုင္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိရမည္။

ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံလၽွင္ ဧကန္မုခ် ဥစၥာစည္းစိမ္ စီးပြားလာဘ္လာဘမ်ား တိုးတက္လာမည္ ျဖစ္၏။ အပင္ပန္းခံ ဖိုထိုးေနစရာပင္ မလို။ ဤကား ဘုရားေပးေသာ “ဓနသိဒၶိ၊ လာဘသိဒၶိ” မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ဗုဒၶေပးသည့္ နည္းနာအတိုင္း မႀကိဳးစားဘဲ အားမကိုးအပ္သည္ကို အားကိုးျမဲ အားကိုးေနမည္ဆိုလၽွင္ ဒုကၡေရာက္ဖြယ္ ရာသာရွိ၏။ ေကာင္းမြန္လာစရာကား မရွိေပ။.

ဓါတ္လုံးျပႆနာ

“ပြတ္လိုက္ရင္ ေျပာင္ ေဆာင္ျပန္ေတာ့ေလး ေရစိမ္ကာ ေသာက္ျပန္ေတာ့ ေသးေပါက္တယ္ေလး”
ကၽြန္ုပ္တို႔ငယ္စဥ္က ဖခင္က မၾကာခဏ ရြတ္ျပေလ့ရွိေသာ ဓာတ္လုံးစြမ္းရည္ၿပ ဂါထာေလးပင္ျဖစ္၏။ ဓါတ္လုံးမွန္သမၽွတြတ္ အထက္ပါ အစြမ္းသုံးခုကား ေသခ်ာေပါက္ရွိ၏။ အသက္ရွည္ျခင္း အာယုသိဒၶိ၊ ဥစၥာေပါျခင္း ဓနသိဒၶိ၊ လာဘ္လာဘေကာင္းျခင္း လာဘသိဒၶိ စသည္တို႔ကား ဓာတ္လုံးတြင္ မရွိ၊ ဓာတ္လုံးကို ေဆာင္ထားသူ၏ ပါးစပ္တြင္သာ ရွိတက္၏။ ရွင္အဇၨေဂါဏ ဓာတ္လုံးေအာင္၍ ေရႊျဖစ္သည္ဆိုေသာ အေၾကာင္းအရာမွာလည္း က်မ္းအခိုင္အမာ ရွိသည္မဟုတ္။ ဖိုသမားတို႔၏ ႏွုတ္ထြက္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုသာ ျဖစ္၏။ အမွန္ႏွင့္ ေရာေနေသာ အမွားကို လူတို႔သည္ အဆင္အျခင္မရွိ အကန္းယုံ၊ အရမ္းယုံယုံတက္ၾက၏။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာရာဇ၀င္တြင္ ဘိုးေတာ္မင္းတရား ( ဦးဝိုင္း)သည္ တကယ္ရွိခဲ့၏။
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကို ေမွးမွိန္အားနည္းေစနိုင္ေသာ တႏၲရ၊ မႏၲရ အရည္းႀကီးလက္က်န္ ပညာမ်ား ျဖစ္သည့္ ေဗဒင္၊ ဓာတ္ရိုက္၊ အင္း၊ အိုင္၊ ဘိုးေတာ္၊ ဝိဇၨာအလုပ္မ်ားကို နိုင္ငံေတာ္ တစ္၀န္းပိတ္ပင္တားျမစ္ခဲ့ဖူး၏။ ဘုရင္အဆက္ဆက္ ၿမိဳ႕ရိုးတံတိုင္းေအာက္တြင္ ျမႇပ္ထားၾကေသာ အင္းမ်ိဳးစုံကို ထုတ္ယူကာ ျပည္သူအမ်ား ေရွ႕မွာပင္ ဧရာဝတီျမစ္အတြင္းသို႔ ပစ္ခ်ေစ၏။
ထိုအျဖစ္ကို ဝိဇၨာ၊ ဘိုးေတာ္ဂိုဏ္းဝင္တို႔ ဆတ္ဆတ္ခါနာခဲ့ၾက၏။ ဆီစိုေနေသာ သူတို႔၏ ပါးစပ္မ်ား ေျခာက္ေသြ႕သြားခဲ့ရေသာေၾကာင့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေႏွာင္းလူတို႔ ဘိုးေတာ္မင္းတရားကို လူဆိုးႀကီးအျဖစ္ျမင္ၿပီး သူတို႔ဘိုးေတာ္မ်ားကို လူစြမ္းေကာင္းအျဖစ္ ထင္ေပၚေစရန္ လုပ္ဇာတ္တစ္ခု ထြင္လိုက္ၾက၏။
ထိုလုပ္ဇာတ္ကား ဘိုးေတာ္မင္းတရားက ဘိုးဘိုးေအာင္ကို ဖမ္းခိုင္းၿပီး အေသသတ္ပုံ၊ ဘိုးဘိုးေအာင္က သူ႔အစြမ္းျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ျပၿပီး ဝ,လုံးကို ဖ်တ္ခိုင္းပုံ၊ တစ္လုံး ဖ်တ္လိုက္လၽွင္ ႏွစ္လုံးေပၚ လာပုံပင္တည္း။ ဘိုးေတာ္မင္းတရား အမွန္တကယ္ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဘိုးဘိုးေအာင္ကို အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာသတ္ေသာ ျဖစ္ရပ္ကား တကယ္မရွိခဲ့ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္ႏွင့္ ေရာေနေသာ ထိုအမွားကို လူတစ္ရာလၽွင္ ကိုးဆယ့္ ကိုးေယာက္ေလာက္က ယေန႔အထိ ယုံၾကည္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဘိုးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္က မင္းႏွင့္ျပည္သူအားလုံး ငါးပါး သီလ လုံျခဳံကာ ကိုယ့္က်င့္တရား ေကာင္းခဲ့ၾကာ၏။ ဥပုသ္ေန႔ဆိုလၽွင္ အမရပူရ တစ္နယ္လုံး သားငါးပင္ ေရာင္းခ်ခြင့္ မျပဳ။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း တစ္နယ္လုံးရွိ လူမ်ား အသက္ရွည္ၾက၏။ က်န္းမာၾက၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ေရာဂါႏွင့္ ေသသူ မရွိသေဘာက္ရွားပါး၏။ ကိုးဆယ္ေက်ာ္ တစ္ရား နီးပါး ေရာက္မွ ေသၾက၏။ အသုဘခ်ပြဲဆိုသည္မွာ ေတြ႕နိုင္ခဲေသာ အရာျဖစ္၍ “လူမေသေသာ ၿမိဳ႕” ဟုပင္ ထင္စရာရွိေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အမရပူရၿမိဳ႕ (ေသျခင္းမရွိေသာၿမိဳ႕) ဟု မွည့္ေခၚခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ဘိုးေတာ္မင္းတရားသည္ သၿဂႋဳဟ္ကိုးပိုင္းကို ေကာင္းမြန္စြာ တက္ကၽြမ္း နားလည္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေထရဝါဒ၏ အေျခခံအခ်က္ ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္အေၾကာင္းကို ကိုယ္ပိုင္ အသိျဖင့္ လက္ခံယုံၾကည္သူ ျဖစ္၏။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဘုရင္တစ္ပါးက လူေရးလူရာ မဝင္ေသာ ဘိုးေတာ္တစ္ေယာက္ကို မရမက လိုက္လံဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားသည္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို ဟုတ္နိုင္ မဟုတ္နိုင္ စာရွုသူမ်ား ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္နိုင္၏။
ယခုလည္း ပုဂံျပည္သည္ အေနာ္ရထာမင္း၏ ေထရဝါဒ နည္းက် အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့မွုေၾကာင့္ စီးပြားဥစၥာ ဆန္၊ ေရ၊ စပါး ေပါမ်ားခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားေစတီေပါင္းမ်ားစြာ တည္ခဲ့ၾက၏။ ဤကား အမွန္တကယ္ရွိခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္ပင္။ ဤအမွန္ထဲသို႔ ‘ရွင္အဇၨေဂါဏ ဓာတ္လုံးေအာင္၍ ေရႊျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပုဂံၿမိဳ႕သားေတြ ခ်မ္းသာၿပီး ဘုရားတည္နိုင္တာ’ ဟူေသာ အမွားကို ထည့္ေမႊၿပီး ဖိုသမားတို႔ကို ျမႇဴဆြယ္ခဲ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးေတာဆင္ျခင္မွု မရွိသူမ်ားယခုတိုင္ေအာင္ ယုံၾကည္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဗုဒၵ၏ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တို႔တြင္ မဂၤဖိုလ္ရေၾကာင္း တရားမ်ားကို သာမက ေလာကီေရးရာ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း တရားမ်ားကိုလည္း ေဟာခဲ့သည္သာ ျဖစ္၏။
ဗုဒၶေဟာၾကား ႀကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း ေလးပါး
သက္ရွည္က်န္းမာဖို႔ ဆိုလၽွင္ …
သူတစ္ပါးကို သတ္ျဖတ္ညႇင္းဆဲျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
အခ်ိန္မွန္ အိပ္ရမည္။
အခ်ိန္မွန္ စားရမည္။
အာဟာရ ျဖစ္ေသာ၊ အစာေၾကညက္လြယ္ေသာ အစားအစာ ျဖစ္ရမည္။
အေပ်ာ္အပါးႏွင့္ အေသာက္အစား ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
အေကာင္းျမင္ဝါဒရွိကာ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတက္ရမည္။
ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ျပည့္စုံလၽွင္ အသက္ရွည္ က်န္းမာမည္ ျဖစ္၏။
မည္သည့္ ဓာတ္လုံးကိုမွ ေဆာင္စရာမလိုအပ္ေပ။ ဤကား ဗုဒၶေပးေသာ ‘အာယုသိဒၶိ၊ အေရာဂ် သိဒၶိ’ ပင္ ျဖစ္၏။
ဥစၥာဓန ေပါမ်ား၍ စည္းပြားလာဘ္လာဘ တက္ဖို႔ဆိုလၽွင္လည္း…
ဥဌာနသမၸဒါ – ထႂကြလုံ႔လဝီရိယရွိစြာျဖင့္ စီးပြားဥစၥာကို ရွာေဖြရမည္။
အာရကၡသမၸဒါ – ရေလာေသာ ဥစၥာကို ယိုေပါက္မရွိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည္။
သမဇီဝိတသမၸဒါ – ၀င္ေငြႏွင့္ ထြက္ေငြကို မၽွတေအာင္ သုံးစြဲရမည္။
ကလ်ာဏမိတၱသမၸဒါ – မိမိကို ကူညီနိုင္ေသာ မိမိအမွားကို လမ္းတည့္ေပးနိုင္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိရမည္။
ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံလၽွင္ ဧကန္မုခ် ဥစၥာစည္းစိမ္ စီးပြားလာဘ္လာဘမ်ား တိုးတက္လာမည္ ျဖစ္၏။ အပင္ပန္းခံ ဖိုထိုးေနစရာပင္ မလို။ ဤကား ဘုရားေပးေသာ “ဓနသိဒၶိ၊ လာဘသိဒၶိ” မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ဗုဒၶေပးသည့္ နည္းနာအတိုင္း မႀကိဳးစားဘဲ အားမကိုးအပ္သည္ကို အားကိုးျမဲ အားကိုးေနမည္ဆိုလၽွင္ ဒုကၡေရာက္ဖြယ္ ရာသာရွိ၏။ ေကာင္းမြန္လာစရာကား မရွိေပ။
ၾကားေစ၊ ျမင္ေစ အေဖဒီမွာ
မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ စိန္ပန္းရပ္ကြက္ထဲမွ အဘြားညႊန႔္ အမည္ရွိ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္သည္ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္ေသာ္လည္း အေတြးအေခၚပညာရွိ၏။ ကၽြန္ုပ္ရန္ကုန္သို႔ စာခ်ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ႂကြေရာက္ခါနီးတြင္ ယခုကဲ့သို႔ မွာ၏။
“တစ္ခုပဲ မွာလိုက္ပါရေစ ေမာင္ဥၥင္း၊ ဒီတစ္သက္မွာ ဘယ္ေသာ အခါမွ ဖိုထိုးျခင္း အလုပ္ကို မလုပ္ပါေလနဲ႔၊ တပည့္ေတာ္မရဲ့ အသက္ (၈၀)ေက်ာ္အတြင္းမွာ ဖိုထိုးလို႔ ေရႊျဖစ္သြားတာ၊ ထြက္ရပ္ေပါက္သြားတာ တစ္ခါမွ မၾကဳံဖူးဘူး၊ ဖိုထိုးၿပီးေသလို႔ ဓာတ္လုံးကို စြဲၿပီး သရဲျဖစ္ရတဲ့သူေတြကို သာ အေတြ႕ရ မ်ားတယ္” အဘြား၏ အမ်ိဳးထဲမွ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ရဟန္တစ္ပါး အေၾကာင္းကို မွတ္သားရဖူးသည္။
လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းမွာ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ခန႔္က ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္တြင္ သတင္းထူးအျဖစ္ ဖတ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္၏။ ေခါင္းစဥ္က ‘ၾကားေစ၊ ျမင္ေစ အေဖဒီမွာ’ ဟုျဖစ္၏။
ပဲခူးနယ္ထဲမွာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္သည္ ဖိုကိုသာ စြပ္ထိုးေနရာ အိမ္ရွိ စီးပြားဥစၥာမ်ားလည္း ကုန္ၿပီျဖစ္၏။ ရွိသမၽွ အ၀တ္အစားမ်ားမွာလည္း မီးေလာက္ေပါက္ခ်ည္း ျဖစ္ကုန္၏။ သားသမီး ေခၽြးမမ်ားပင္ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီျဖစ္ရာ ထိုအမ်ိဳးသားႀကီး၏ အသက္သည္ ေျခာက္ဆယ့္ငါးေက်ာ္၍ ခုနစ္ဆယ္နားနီးၿပီ ျဖစ္၏။ တစ္ညတြင္ ဖိုဆြဲရင္း ဗိုက္နာလာသျဖင့္ အိမ္သာ သြားတက္ရ၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ တစ္ေရးနိုးလာေသာ ေခၽြးမက မီးလင္းေနေသာ ဖို႐ုံထဲသို႔ ၀င္ၾကည့္မိ၏ အဘိုးႀကီးကို မေတြ႕ရေသာ အခါ မီးခဲရဲရဲေပၚမွာ လုံေလးကို စိတ္၀င္စားသြားသျဖင့္ ညႇပ္ႏွင့္ လွမ္းယူၾကည့္လိုက္မိ၏။ သူ၏ နေမာ္နမဲ့နိုင္မွုေၾကာင့္ လုံသည္ ေအာက္သို႔လြတ္က်သြားက လုံထဲမွ အရာဝတၳဳမ်ားအားလုံး ထြက္က် ေပ်ာက္ဆုံးသြား၏။ ေခၽြးမျဖစ္သူသည္ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိေအာင္ ထိတ္လန႔္သြား၏။ ေနာက္မွ အဘိုးႀကီး ေျပာေနက် စကားျဖစ္ေသာ
“ဒီ ျပဒါးက ျပာျဖစ္သြားရင္ ငါ့ကိစၥ အားလုံးေအာင္ျမင္ၿပီ” ဟူေသာ စကားသံကို ျပန္လည္ အမွတ္ရသျဖင့္ ဖိုေဘးမွ ျပာမ်ားကို လုံထဲသို႔ ျမန္ျမန္ၾကဳံးထည့္ကာ လက္ရမပ်က္ျပန္ထားၿပီး ဖို႐ုံထဲမွ အျမန္ျပန္ထြက္သြား၏ အဘိုးႀကီး ျပန္ေရာက္ေသာ အခါ လုံထဲမွ ျပာမ်ားကို ျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္ ဝမ္းသာအားရျဖစ္ကာ “ေအာင္ၿပီ၊ ေအာင္ၿပီ”ဟု အသံကုန္ဟစ္ၿပီး ေႂကြးေက်ာ္လိုက္၏။
ထို႔ေနာက္ လုံထဲမွ ျပာမ်ားကို ပုလင္းတစ္ခုထဲ ေသခ်ာထည့္ယူကာ ၿခံထဲမွ ေဆြးမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား အားလုံးကို ညႀကီးမင္းႀကီး အကုန္လိုက္နိုး၏။ အိမ္အေပၚထပ္တြင္ သားသမီးႏွင့္ ေခၽြးမမ်ားအားလုံး စုံလင္ေသာအခါ သူသည္ ဝရံတာတြင္ ရပ္လိုက္သည္။ အားလုံးကို ႏွုတ္ဆက္ စကားေျပာ၏။
“ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ဟာ မင္းတို႔ အေဖ့ကို ေနာက္ဆုံးေတြ႕ရတာပဲ၊ အေဖႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းဟာ ကေန႔ေအာင္ျမင္ၿပီ၊ သားတို႔ သမီးတို႔ကို ႏွုတ္ဆက္ၿပီးတာနဲ႔ ဟို ဟိမဝႏၲာ ေတာ္ထဲကို အေဖ တစ္သက္လုံး သြားေနေတာ့မယ္၊ ဟိုမွာ အေဖ့လိုပဲ ထြက္ရပ္လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္သြားၾကသူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အေဖ့ကို ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ကန္ေတာ့ႏွုတ္ဆက္ၾက”
ျပာမ်ား ၾကဳံးထည့္ခဲ့ေသာ ေခၽြးမမွာ အေမွာင္ထဲတြင္ ပါးစပ္ကို လက္ကိုင္ပဝါႏွင့္ပိတ္၍ ရယ္ေနေသာလည္း က်န္လူမ်ားကား ဘာမွမသိၾကသျဖင့္ အဘိုးႀကီးခိုင္းသည့္အတိုင္း လက္အုပ္ခ်ီကာ ကန္ေတာ့ လိုက္ၾက၏။ အဘိုးႀကီးသည္ မွာစရာ ရွိသည္မ်ားကို အေတာ္မွာၾကားၿပီးသည္ႏွင့္ ပုလင္းထဲမွ ျပာအနည္းငယ္ကို လၽွာေပၚတင္လိုက္ၿပီး ေရႏွင့္ ေသာက္ခ်လိုက္၏။ ထိုသို႔ ေသာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ဝရံတာ လက္ရမ္းေပၚ တက္ရပ္ကာ ေကာင္းကင္သို႔ ခုန္တက္လိုက္၏။
အဘိုးႀကီးသည္ ျပဒါးျပာကို စားၿပီးသည္ႏွင့္ ဇင္ေယာ္ငွက္ေလးကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္တြင္ ပ်ံသန္နိုင္မည္ဟု ထင္ရွာ၏။ တကယ္ျဖစ္သြားသည္ကား လက္ေျခမ်ားကို ႀကိဳးႏွင့္စုတုတ္ထားေသာ ဝက္တစ္ေကာင္ကို အိမ္ေပၚမွာ ပစ္ခ်လိုက္သကဲ့သို႔ပါေပတည္။ သူတို႔အိမ္သည္ ေတာင္ေစာင္း ခပ္က်က်တြင္ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဘိုးႀကီးသည္ ေျမႀကီးေပၚကို အရွိန္ႏွင့္ ဝက္က်က်ၿပီးသည္ႏွင့္ ေအာက္ဖက္သို႔ လိမ့္ဆင္းသြားကာ ျခဳံပုတ္ႀကီး တစ္ခုထဲကို ဝင္သြား၏။ ေပါင္တစ္ေခ်ာင္း သြင္သြင္က်ိဳးသြားေသာေၾကာင့္ ျခဳံပုတ္ထဲတြင္ ေခတၱသတိလစ္သြား၏။ ထိုအခါမွ သားသမီးမ်ားလည္း ထိတ္ထိတ္ျပာျပာျဖစ္ကာ ဝိုင္းဝန္းရွာၾက၏။ ေမွာင္ကလည္း ေမွာင္၊ အဘိုးႀကီးကလည္း ျခဳံပုတ္ထဲေရာက္ေနသျဖင့္ အေတာ္ေလးၾကာသည္အထိ မေတြ႕ရေသာအခါ သားသမီးမ်ားသည္ စိတ္ပူလာၿပီး “အေဖ၊ အေဖ ဘယ္နားမွာလဲ” ဟု ေအာ္ဟစ္ေခၚၾက၏။ ဆယ္မိနစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ခန႔္ၾကာေသာ အခါ အဘိုးႀကီးသည္ သတိရလာ၏။ သူ႔ကို လွမ္းေခၚေနေသာ အသံမ်ားကိုလည္း ၾကားသြား၏။ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္ေနေသာ ျခဳံပုတ္ထဲတြင္ သူ႔ကိုယ္သူပင္ ျပန္မျမင္ရ။ ထိုအခါ အဘိုးႀကီး ထင္သြားသည္က ..
“ေၾသာ္ .. ငါဓတ္ျပာ ေဆးတန္ခိုးေၾကာင့္ ကိုယ္ေပ်ာက္ေနတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သားေတြ သမီးေတြ ငါ့ကို မျမင္ၾကတာေနမွာ” ဟုယုံၾကည္သြားက ထိုအဘိုးႀကီး လွမ္းေအာ္လိုက္သည္ကား …
“သားတို႔ သမီးတို႔ေရ .. ၾကားေစ ျမင္ေစ အေဖဒီမွာ” ဟူ၏။
ဟိုတေလာက လက္ေဆာင္ရထားတဲ့ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇဝန၊ (ေမတၱာရွင္) ေရႊျပည္သာ ေရးသားေသာ“ေထရဝါဒ မွတ္ေက်ာက္” စာအုပ္မွ ဖတ္မိတာေလးကို ျပန္လည္မၽွေဝေပးတာပါ။ .

May 21, 2011 ရက္ ၊ 2:56pm တြင္ ပန္းပ်ဳိးလက္ ေရးသားခဲ့ေသာ ဘေလာ့ျဖစ္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment